Naši lektoři jsou profesionálové z praxe, učitelé s mnohaletými zkušenostmi ve vzdělávání a nadšenci do nových technologií a umělé inteligence.
Marek je kvalifikovaným učitelem žáků od první třídy po maturitu (s aprobací pro výuku informatiky a zeměpisu) a ředitelem Základní školy Be Open v pražských Hostavicích. Jako lektor zaměřující se na využití ICT ve výuce a spolupráci pedagogických pracovníků spolupracuje nejen s neziskovou iniciativou AI dětem. Věnuje se také koučování a natáčí podcast Mozaika vzdělávání.
Ondra je studentem Fakulty informačních technologií ČVUT s maturitou v oboru kybernetická bezpečnost ze SSPŠ. Pracuje jako programátor a lektor volnočasových aktivit se mnohaletou praxí. V AI dětem se soustředí zejména na aktivity pro děti, vede příměstské tábory a workshopy ve školách.
Pavel je učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledá co učit a jak to učit. Má rád Indii, metodu CLIL, rád využívá technologie při výuce. Technologie vnímá jako prostředek k vyšším cílům a zastává názor, že by neměly být nasazovány samoúčelně. Učí informatiku a přírodopis na základní škole, má rád zeměpis a často přemýšlí, co je vlastně jeho obsahem. Pouhý seznam geografických faktů to určitě není. Je certifikovaným Google trenérem, Google technologie školí, učí a aktivně používá.
Píše na web www.tybrdo.cz o tipech do výuky a také o Indii.
Tomáš je učitel a zástupce ředitele na ZŠ Pod Žvahovem v Praze. Učí češtinu a společenské vědy, je nadšený fanoušek umělé inteligence (i když se na začátku AI trochu bál). Nástroje umělé inteligence využívá ve výuce i v přípravě na ni, v běžném životě pro zábavu a jako pomocníka při učení s vlastními dětmi.
Mája je geografka, lektorka a copywriterka. Tvoří obsah pro weby, newslettery a sociální sítě. Věnovala se projektovému řízení, vzdělávání dětí, vysokoškolských studentů i dospělých. Na vlnu umělé inteligence naskočila v roce 2022 díky působení v technologické komunitě GUG.cz, která se podílí na vzdělávání Česka v digitálních dovednostech. Ráda lidem pomáhá překonat pochopením obavy z neznámého. Je maminkou tří dětí a v AI dětem má vedle lektorování na starost také propagaci v online prostoru.
Klára Karimaghai je expertka v oblasti digitalizace se zaměřením na sektor veřejných služeb. Její vášeň pro rozvoj digitálních kompetencí ji vedla k založení inovativní vzdělávací platformy Letem eSvětem. Jako seniorní lektorka se věnuje IT business analýze v neziskové organizaci Czechitas a zároveň řídí laboratoř zaměřenou na IT a virtuální realitu v pardubické SFÉŘE. Od roku 2018 se Klára intenzivně věnuje průzkumu možností aplikace umělé inteligence, přičemž klíčový milník v její kariéře představoval projekt zaměřený na potenciální využití AI v bezpečnostních složkách ve Velké Británii. Momentálně také pracuje v týmu AIEduLab, kde se věnují integraci umělé inteligence do vzdělávacího prostředí.
Bára je lektorka a tvůrkyně vzdělávacích materiálů. Pracuje jako pedagog v SVČ Lužánky, manažerka vzdělávacích projektů a tvůrkyně vzdělávacích kurzů se zkušenostmi s výukou na ZŠ a projekty zaměřenými na děti ohrožené školním neúspěchem. V AI dětem se podílí na vývoji aplikace Tiny a vzniku AI kurikula, zejména na metodikách týkajících se výuky umělé inteligence na prvním stupni.
Aneta je multižánrově založená a vždy dobře naladěná osoba s širokým záběrem – od práce ve vědě, přes umělou inteligenci, programování a umění, až po marketing. Její působení ve světě AI odstartovalo absolvování kurzu datové analýzy, na kterém ji tato technologie zcela pohltila. Ve volném čase ji pravděpodobně najdete buď u seberozvojového kurzu, na kole, při boulderingu, nebo pohodlně usazenou pod dekou s Nintendo Switch, ponořenou do hraní strategických her.
Ondra je členem Centra umělé inteligence na Fakultě Elektrotechnické ČVUT, kde se kromě doktorského studia věnuje výzkumu v oblasti AI pro kybernetickou bezpečnost a vysvětlitelnosti umělé inteligence (XAI).V minulosti pracoval na open-source projektech pro využití strojového učení a teorie her pro detekci útoků v počítačových sítích. Více než 10 let vede letní tábory a další volnočasové aktivity pro děti.
Rado absolvoval studium v oboru znalostního inženýrství/IT na ČVUT a studium pedagogiky. Jeho vášeň pro propojování technologie s oblastí vzdělávání spolu se zkušenostmi s vývojem a řízením softwarových projektů mu umožňuje vymýšlet inovace ve vzdělávacích metodách. Jako učitel a průvodce světem informatiky a umělé inteligence (Scratch, micro:bit, LEGO robotika, ML4Kids) připravuje děti pro život v digitálním světě plném proměn a nejistot. Klade důraz na kritické myšlení, snaží se vytvářet bezpečné, respektující a inkluzivní prostředí pro učení a hry.
Vendula vystudovala překladatelství ruského jazyka. Po vysoké škole se věnovala překládání a práci pro firmy zaměřené na výzkum a inovace. Před dvěma lety začala učit ruský jazyk na šumperském gymnáziu, kde se snaží o individální přístup ke studentům, využívá interaktivní metody, technologie a skupinové aktivity. Hodnocení vede formativně, aby studenti dostávali zpětnou vazbu a prostor pro zlepšení. Zajímá se o inovativní vzdělávání, které propojuje s využitím umělé inteligence, a své poznatky sdílí s kolegy i širší pedagogickou komunitou.
Martin se specializuje na oblast školství. Má pracovní zkušenosti jako učitel informatiky na základní škole, IT administrátor a ICT koordinátor. Současně se věnuje službám v oblasti vzdělávání, ICT a multimédií, působí jako lektor vzdělávacích programů a digitálních dovedností. V Kraji Vysočina poskytuje podporu a pomoc školám a školským zařízením jako krajský ICT metodik a jako člen krajského kabinetu Informatika a ICT v organizaci zřízené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.
Eva je spoluzakladatelkou iniciativy AI dětem a spojuje vše, co v AI dětem vzniká. Naplno se věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na umělou inteligenci. Spolu s kolegy vytváří vzdělávací materiály pro pedagogy i děti, ať už jde o metodiky Hello Ruby, interaktivní příběh William & Meriwether, online kurzy či příručky, aplikaci Tiny pro personalizované učení nebo právě vznikající AI kurikulum čítající téměř 50 metodik pro výuku AI na školách. K tématu umělé inteligence ji přivedl syn Oskar. Dříve se věnovala letteringu komiksů a digitalizaci ručně psaných fontů, tvorbě webů a tiskovin, focení, vývoji počítačových her a 3D tisku. Navrhovala a vyráběla šperky a vytvářela svítící objekty pod značkou designity.cz.
Štěpán je nadšený student Data Analytics na VŠE, který se zaměřuje na praktické využití umělé inteligence v každodenním životě. Rád učí děti všech věkových skupin přemýšlet o smyslu věcí, což jim pomáhá snadněji řešit i složité problémy. Zajímá se také o problematiku jazyků s omezenými zdroji (low-resource a no-resource languages) v kontextu velkých jazykových modelů (LLM’s).
Radek je učitel informatiky, koordinátor a metodik ICT na základní škole. Rád objevuje japonskou kulturu, hraje na shakuhachi, trénuje Aikido a propadl lásce k čaji. S AI dětem připravuje AI kurikulum pro 2. stupeň.
Jana je středoškolská učitelka angličtiny, hudební a estetické výchovy na Gymnáziu v Havířově s dlouholetou pedagogickou praxí. Spolupracuje s Velvyslanectvím USA, programem FLEX a vzdělávacími organizacemi jako Jeden svět na školách či Genesis. Je absolventkou mezinárodního programu IVLP 2021 a semifinalistkou GTP.CZ 2022. Vedla interkulturní online skupinu učitelů zaměřenou na EdTech a rozvoj kompetencí v angličtině. Zabývá se kritickým myšlením, mediálním vzděláváním, well-beingem a aplikovanou psychologií. Ve své práci uplatňuje humanistický přístup, moderní poznatky neurovědy a klade důraz na adaptaci na změny. Ráda relaxuje v přírodě, u knih a podcastů.
Tomáše od dětství fascinují nové technologie a způsoby, jak ovlivňují náš každodenní život — v dobrém i špatném. Fascinace vyústila ve studium komunikace a médií na univerzitě v nizozemském Rotterdamu a posléze oboru Studia nových médií na FF UK v Praze. Tomáš většinu svého pracovního času pomáhá lidem různých věkových kategorií pochopit, jak internet a digitální technologie fungují a co nám přinášejí a berou: učí informatiku na druhém stupni ZŠ, lektoruje kurzy mediálního vzdělávání pro učitele, knihovníky a novináře a také připravuje a vede semináře o světě (dez)informací pro seniory a starší dospělé.
Lucka je novinářka a publicistka na volné noze. Ráda dělá reportáže a rozhovory z oblasti vědy a nových společenských fenoménů. Věnuje se analýze propagandy a dezinformací a tématům souvisejícím s válkou na Ukrajině. Spolupracovala s magazíny Reflex, Instinkt, Reportér, s deníky (MF Dnes, Lidové noviny), psala pro Seznam Zprávy, natočila reportáže pro pořady Na vlastní oči nebo Reportéři ČT, spolupracuje s Týdeníkem Forum a s Lidovými novinami. Přednáší studentům na FVS UK. Ráda cestuje a chodí po horách i po kavárnách. Má dvě vlastní děti a jedno dospělé nevlastní, ve volném čase zkouší hrát počítačové hry.
Eva je zkušená lektorka s odborným vzděláním z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Specializuje se na výuku německého a anglického jazyka, matematiky. Dlouhodobě se věnuje umělé inteligenci, kterou integruje do vzdělávací praxe. Je autorkou a spoluautorkou několika učebnic, aktivně spolupracuje s organizací AI dětem a své znalosti pravidelně sdílí na seminářích a školeních nejen pro učitele. Jako maminka pěti dětí a dobrovolnice v dětském domově a hospici přináší do své práce empatický a lidský rozměr, klade důraz na inspirativní dialogy a osobní rozvoj.
Ondra je vystudovaný inženýr kybernetiky a robotiky. Přes 6 let se aktivně věnuje lektorování a výuce dětí. Lektoruje převážně programování v Pythonu a Scratchi a také Minecraft Education Edition. Dále se víc jak 5 let věnuje rozvoji digitálních a finančních znalostí u seniorů ve vlastní neziskové organizaci Digitální Vnuk. O umělou inteligenci ze zajímá dlouhodobě, aktivně ji používá jak v osobním, tak v pracovním životě. Rád zkouší a hledá nové využití a způsoby, jak ji zakomponovat do každodenního života.
Bertík studuje doktorát v umělé inteligenci na FEL ČVUT ﹣ jeho tématem je strojové zpracování jazyka (NLP), aplikuje ho v žurnalistice, např. v projektu automatického fact-checkingu. Baví ho hraní si s moderními technologiemi (pro CreativeDock tvořil ChatGPT bota pracujícího s bankovními daty) a práce s lidmi. Smysl vidí zejména ve sdílení vhledů do AI a jejích principů s dětmi. S AI Dětem pilotoval Podivuhodnou robotí expedici a psal články v rámci Obecného úvodu do umělé inteligence pro dospělé.
Peter vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti od tří do 12 let, školí na letních školách a konferencích. Baví jej propojovat strojové učení pomocí Scratche s různými robotickými hračkami. Má rád matematiku, linux, opensource, běhání a basketbal.
IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010
Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz
Další kontakty naleznete v sekci Lidé.