Online prostor prochází neustálou změnou, kterou akceleruje nejen umělá inteligence. Jak se neztratit v tolika informačních zdrojích? Zaplaví generativní AI internet dezinformacemi? Jak se můžeme bránit? Jak hacknout chatbota? A jak využít AI nástroje k práci nebo tvorbě osobního brandu?
Každý den rozdělíme na dopolední a odpolední část.
Dopoledne budeme budeme společně poznávat a zkoušet různé nástroje využívající umělou inteligenci. Vyzkoušíme si generovat texty, obrázky, zvuky, videa a budeme zkoumat, jak nás výtvory umělé inteligence mohou ošálit. Budeme zkoumat, jaký vliv na nás umělá inteligence může mít, jak se tomuto vlivu bránit nebo ho vytěžit ve svůj prospěch. Lektoři budou každý den otevírat jedno konkrétní téma, představí novou vychytávku, technologii, způsob přemýšlení.
Odpoledne budeme pracovat na týmových projektech, které propojí AI se světem (dez)informací. Cílem bude vyvinout miniaplikaci, chatbota nebo jiný nástroj využívající umělou inteligenci, který přispěje ke kultivaci informačního prostředí na internetu. Může to být třeba chatbot, který pomůže s rozpoznáváním dezinformací, prostředí a návod, jak si zkusit vytvořit deepfake, online kurz představující nějaký konkrétní způsob práce s umělou inteligencí.
Na projektech budeme pracovat metodou Design Sprintu — každý den absolvujeme jednu z pěti projektových fází: porozumění cíli, návrhy řešení, rozhodnutí, prototyp, testování. Měl by nám tak vzniknout funkční prototyp řešení námi stanoveného problému. Projekty si budeme v týmech navzájem sdílet a dávat si na ně zpětnou vazbu, poslední den si pak odprezentujeme, kam jsme dospěli.
8.30—9.00
Příchod
9.00—09.15
Ranní diskuze
9.15—10.00
Přednášky/workshopy/projekty
10.00—10.15
Svačina
10.15—12.00
Přednášky/workshopy/projekty
12.00—13.00
Oběd
13.00—16.00
Přednášky/workshopy/projekty
16.00—16.30
Reflexe, prezentace
16.30—17.00
Svačina, odchod
Tomáše od dětství fascinují nové technologie a způsoby, jak ovlivňují náš každodenní život — v dobrém i špatném. Fascinace naštěstí nepřerostla v závislost na internetu, ale ve studium komunikace a médií na univerzitě v nizozemském Rotterdamu a posléze oboru Studia nových médií na FF UK v Praze. Tomáš většinu svého pracovního času pomáhá lidem různých věkových kategorií pochopit, jak internet a digitální technologie fungují a co nám přinášejí a berou: učí informatiku na druhém stupni ZŠ, lektoruje kurzy mediálního vzdělávání pro učitele, knihovníky a novináře a také připravuje a vede semináře o světě (dez)informací pro seniory a starší dospělé. Umělou inteligenci vnímá jako další výzvu na pochopení, u které je nesmírně napínavé sledovat, jaký na nás má dopad. Těší se, až se do toho ponoří i s účastníky letní školy a zjistí, jak to vnímají oni.
Lektorka a tvůrkyně vzdělávacích materiálů. Pedagog v SVČ Lužánky, manažerka vzdělávacích projektů a tvůrkyně vzdělávacích kurzů se zkušenostmi s výukou na ZŠ a projekty zaměřenými na děti ohrožené školním neúspěchem.
Pořadatelem letní školy je nezisková iniciativa AI dětem za podpory Fakulty informačních technologií ČVUT.
Rádi jej zodpovíme. Obraťte se na koordinátorku letní školy Jitku Šimkovou:
E-mail: jitka@aidetem.cz
Tel.: 724 017 217
IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010
Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz
Další kontakty naleznete v sekci Lidé.