Chcete učit o umělé inteligenci, ale nevíte, kde začít? Hledáte inspiraci, jak pracovat s AI ve výuce? Přijďte na konferenci pro učitele základních a středních škol AI 4 Edu Praha, která proběhne v rámci 3. ročníku Dnů AI.
Těšit se můžete na bohatý program. Po úvodní přednášce o metodikách AI Kurikula (kompletních výukových plánů do výuky různých předmětů) bude paralelně probíhat několik workshopů zaměřených na to, jak konkrétně využívat AI ve výuce různých předmětů.
Součástí ceny vstupného je drobné občerstvení a káva. Oběd si zajišťují účastníci sami. Je možné využít přilehlých restaurací na Brumlovce.
V průběhu konference se můžete zapojit do soutěže, a vyhrát tak školení do sborovny v délce 3 hodiny pro sebe a své kolegy. Vybírat můžete z našich školení dostupných na webu.
Délka konference je 8 hodin a je možné ji platit ze šablon.
Přineste si s sebou vlastní chytré zařízení (telefon, notebook).
Registrace na konkrétní workshopy proběhne v den konání konference, v přízemí budovy Microsoft na Pražské Brumlovce. U recepce se dejte doleva. Kapacita workshopů je omezená.
Úvodní slovo AI dětem, organizátorů Dnů AI & O2 Chytrá škola
Přednášející: Eva Nečasová
V AI dětem ve spolupráci s NPI pracujeme na Kurikulu umělé inteligence pro základní a střední školy. Jeho hlavními cíli je poskytnout srozumitelný návod, jak vzdělávat v oblasti AI nejen v informatice, ale také ve všech ostatních předmětech. V úvodní přednášce se dozvíte, jaká je jeho koncepce a jak ho využít u vás ve škole.
10.15—11.45 (90 minut)
V tomto bloku si vyberete jeden z nabízených workshopů. Není nutné mít aprobaci v daném předmětu — v rámci workshopu se zamyslíte, jak dané aktivity využít i v jiných předmětech.
Peter Zafka
Interaktivní workshop, který vám ukáže, jak začlenit umělou inteligenci do výuky informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik z pohledu žáků těchto stupňů. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které můžete ihned použít ve své třídě. Workshop je navržen tak, aby vám poskytl praktické nástroje, které snadno zařadíte do svých hodin. Nemusíte být odborníky na umělou inteligenci – naše metodiky jsou vytvořeny tak, aby je mohl využít každý učitel s minimální přípravou.
Na závěr workshopu bude prostor pro vaše dotazy a diskuzi, během které se společně zamyslíme nad tím, jak nejlépe využít AI ve vzdělávání.
Eva Nečasová
Vyzkoušejte interaktivní workshop zaměřený na začlenění umělé inteligence do přírodovědných předmětů, kde si sami na vlastní kůži zkusíte různé metodiky AI Kurikula z pohledu vašich žáků. Zároveň si osvojíte konkrétní aktivity, které lze okamžitě aplikovat ve výuce. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly snadno použitelné pro každého učitele, i bez předchozích znalostí AI.
Workshop zakončíme prostorem pro otázky a společnou diskuzi, během níž prozkoumáme možnosti, jak umělou inteligenci co nejefektivněji využít v přírodovědné výuce.
Tomáš Holubec
Zjistěte, jak lze přirozeně zapojit umělou inteligenci do humanitních předmětů. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik AI Kurikula z pohledu žáků a získáte inspiraci pro vaše hodiny. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly dostupné pro každého učitele, a to i bez hlubších znalostí umělé inteligence.
Na závěr workshopu vám nabídneme prostor pro dotazy a společnou diskuzi o tom, jak AI co nejlépe začlenit do výuky.
Radek Špáta
Praktický workshop, který vás naučí, jak efektivně využít umělou inteligenci ve výuce mediální výchovy jako průřezového tématu. Společně si vyzkoušíme různé metody z dílny metodik AI Kurikula z pohledu vašich žáků a ukážeme si konkrétní příklady, které můžete okamžitě vyzkoušet ve třídě. Naše metodiky jsou navrženy tak, abyste je mohli využít bez nutnosti složité přípravy a bez předchozích zkušeností s umělou inteligencí.
Na závěr bude prostor pro otázky a diskuzi o tom, jak efektivně využít AI ve vzdělávání.
Karel Klatovský
Nebojte se umělé inteligence a využijte ji na maximum, ostatně v mnoha nástrojích, které dnes využíváte, je umělá inteligence dostupná již několik let. Umělá inteligence totiž není jen chatbot. Proto si ukážeme, kde všude vám AI může pomoci. Od generování titulků, vytváření hlasových podkladů nebo překladů mluveného slova. A ukážeme si i personalizaci výuky, kdy nám AI vygeneruje jedinečně cvičení nebo pracovní listy pro každého žáka. Ale na chatbota samozřejmě dojde také, protože Copilot (GPT4) vám umí vygenerovat jedinečné texty či udělat souhrn z PDF nebo webu. Nebo vám pomůže s tvorbou aktivit do hodin či tvorbou testu na jakékoliv téma do jakéhokoliv předmětu. Ukážeme si také, jak nechat AI generovat zápisy z porad nebo kompletní testy do Forms. A nakonec si vygenerujeme i obrázky, které svět neviděl.
12.45—13.45 (60 minut)
Vyberete si jeden z nabízených workshopů, jiný než v minulém bloku (obsah je téměř totožný).
Není nutné mít aprobaci v daném předmětu — v rámci workshopu se zamyslíte, jak dané aktivity využít i v jiných předmětech.
Peter Zafka
Interaktivní workshop, který vám ukáže, jak začlenit umělou inteligenci do výuky informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik z pohledu žáků těchto stupňů. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které můžete ihned použít ve své třídě. Workshop je navržen tak, aby vám poskytl praktické nástroje, které snadno zařadíte do svých hodin. Nemusíte být odborníky na umělou inteligenci – naše metodiky jsou vytvořeny tak, aby je mohl využít každý učitel s minimální přípravou.
Na závěr workshopu bude prostor pro vaše dotazy a diskuzi, během které se společně zamyslíme nad tím, jak nejlépe využít AI ve vzdělávání.
Eva Nečasová
Vyzkoušejte interaktivní workshop zaměřený na začlenění umělé inteligence do přírodovědných předmětů, kde si sami na vlastní kůži zkusíte různé metodiky AI Kurikula z pohledu vašich žáků. Zároveň si osvojíte konkrétní aktivity, které lze okamžitě aplikovat ve výuce. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly snadno použitelné pro každého učitele, i bez předchozích znalostí AI.
Workshop zakončíme prostorem pro otázky a společnou diskuzi, během níž prozkoumáme možnosti, jak umělou inteligenci co nejefektivněji využít v přírodovědné výuce.
Tomáš Holubec
Zjistěte, jak lze přirozeně zapojit umělou inteligenci do humanitních předmětů. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik AI Kurikula z pohledu žáků a získáte inspiraci pro vaše hodiny. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly dostupné pro každého učitele, a to i bez hlubších znalostí umělé inteligence.
Na závěr workshopu vám nabídneme prostor pro dotazy a společnou diskuzi o tom, jak AI co nejlépe začlenit do výuky.
Radek Špáta
Praktický workshop, který vás naučí, jak efektivně využít umělou inteligenci ve výuce mediální výchovy jako průřezového tématu. Společně si vyzkoušíme různé metody z dílny metodik AI Kurikula z pohledu vašich žáků a ukážeme si konkrétní příklady, které můžete okamžitě vyzkoušet ve třídě. Naše metodiky jsou navrženy tak, abyste je mohli využít bez nutnosti složité přípravy a bez předchozích zkušeností s umělou inteligencí.
Na závěr bude prostor pro otázky a diskuzi o tom, jak efektivně využít AI ve vzdělávání.
14.15—15.15 (60 minut)
Ve třetím bloku si vyberete jeden workshop, kterého se zúčastníte.
Dominika Herdová
O2 Chytrá škola je vzdělávací program zaměřený na rozvoj digitálních dovedností a porozumění AI. Nabízí učitelům a žákům praktické nástroje pro integraci moderních technologií do výuky. Součástí programu je hra NetKnights.cz, která učí žáky bezpečnosti na internetu a kritickému myšlení. Program pomáhá školám připravit se na digitální budoucnost a efektivně využívat AI ve vzdělávání.
Ondřej Hrách
Pojďme se podívat na sadu konkrétních možností a příkladů, jak umělou inteligenci v hodinách využít k podpoře kreativity a kritického myšlení. Vycházet budeme ze zkušeností našeho spolku Aignos z téměř stovky workshopů pro pedagogy po celém Česku, které jsme zorganizovali v minulém školním roce.
Alena Reslová
Přijďte si vyzkoušet vzdělávání budoucnosti a zjistit víte o digitálních lidech a jejich zapojení do výuky! DigiHavel je první digitální osobou, která se v ČR na školách využívá. Na workshopu se dozvíte, kdo to jsou digitální lidé a jak s jejich pomocí přejít ve výuce od pouhého memorováni k myšlení. Spolu s DigiHavlem budete nejen objevovat demokracii, ale vyzkoušíte si společně vyřešit některých z aktuálních společenských problémů. DigiHavel Vám také ukáže, jak může umělá inteligence zlepšit proces hodnocení žáků.
Jakub Pokorný & David Ždimera
Workshop se zaměří na praktické představení nástroje zaměřeného na tvorbu interaktivních prezentací s využitím umělé inteligence. Účastníci si nástroj prakticky vyzkouší a zjistí, jak může tento moderní přístup obohatit výuku různých předmětů a podpořit například i kreativitu studentů.
Lucie Harmáčková
Zajímá vás, jak můžete načerpat inspiraci do výuky a zároveň ušetřit čas při vytváření příprav? Aplikace ScioBot vygeneruje kompletní přípravu včetně aktivit pro žáky. Stačí zadat téma a třídu. Společně si ukážeme, jak ScioBot používat, a představíme vám také nové funkce. Aplikaci si budete moci vyzkoušet na vlastním notebooku nebo mobilu. ScioBot je zdarma pro všechny, přípravy vytváří již desetitisícům vyučujících ve stovkách škol. Těšíme se na vás!
Přidejte se k inspirativnímu setkání, kde budete moct sdílet své zkušenosti s AI ve výuce a vyslechnout si zkušenosti ostatních. Diskuze nabídne prostor pro výměnu názorů, strategií a postřehů mezi vzdělávacími profesionály.
Reflektivní diskuze budou probíhat v několika místnostech zároveň. Pro tuto reflexi, prosím, zůstaňte v té místnosti, kde jste se účastnili 3. kola workshopu.
Společné zakončení konference, soutěž o ceny.
Chcete oživit své hodiny díky AI a hledáte cesty, jak na to? Přihlaste se na konferenci, kde kromě sdílení zkušeností s podobně smýšlejícími kolegy získáte hromadu praktických tipů a materiálů obratem využitelných ve výuce.
Lucie Harmáčková pracuje ve Scio na projektech pro základní a střední školy. Zabývá se zapojením AI do vzdělávání a podílí se na rozvoji AI aplikace ScioBot, která pomáhá vyučujícím s přípravou na výuku, a na webu Učím s AI.
Mgr. Dominika Herdová, ředitelka Nadace O2
Dominika vystudovala Fakultu zdravotnictví a sociální práce na Slovensku a v roce 2006 se přestěhovala do Prahy. Od roku 2016 se aktivně věnuje a působí v oblasti společenské odpovědnosti firem. V období 2016-2019 pracovala jako programová manažerka v organizaci Byznys pro společnost, kde měla na starosti nastavování firemního dobrovolnictví a strategie firem v oblasti filantropických aktivit.
Od roku 2019 působí v Nadaci O2, kde rozvíjí projektové nadační aktivity. V současné době se primárně věnuje programu O2 Chytrá škola (https://o2chytraskola.cz/), jehož součástí je i nově vytvořená online vzdělávací hra www.netknights.cz. Tento program má za cíl posouvat české školství směrem k 21. století, přičemž hlavním tématem je bezpečný a zdravý pohyb v online prostoru. Součástí je i podpora vzdělávání v oblasti AI pro učitele, žáky a veřejnost.
Víc o Dominice najdete tady: https://www.linkedin.com/in/dominikaherdova/
Tomáš je učitel a zástupce ředitele na ZŠ Pod Žvahovem v Praze. Učí češtinu a společenské vědy, je nadšený fanoušek umělé inteligence (i když se na začátku AI trochu bál). Nástroje umělé inteligence využívá ve výuce i v přípravě na ni, v běžném životě pro zábavu a jako pomocníka při učení s vlastními dětmi.
Vystudoval translatologii na FF UK se zaměřením na strojový překlad a poté působil jako lingvista v oblasti konverzační AI — v úspěšném akademickém týmu Alquist a ve firmě PromethistAI, vyvíjející chytré digitální persony zaměřené na oblast well-beingu. Nyní se věnuje vzdělávacímu projektu Aignos, který se snaží šířit digitální gramotnost o AI.
Manažer vzdělávacích programů ve společnosti Microsoft. Má praxi 11 let jako učitel a správce sítě. Věnuje se přednáškám a psaním článků a webinářů na téma efektivního využívání digitálních technologií ve výuce. Napsal více jak 20 knih a učebnic pro ZŠ a SŠ se zaměřením zejména na technologie Microsoft, přednášel na konferencích BETT v Londýně, TechED v Amsterdamu či Barceloně. Je držitelem mnoha certifikací.
Rado absolvoval studium v oboru znalostního inženýrství/IT na ČVUT a studium pedagogiky. Jeho vášeň pro propojování technologie s oblastí vzdělávání, spolu se zkušenostmi s vývojem a řízením softwarových projektů, mu umožňuje vymýšlet inovace ve vzdělávacích metodách. Jako učitel a průvodce světem informatiky a umělé inteligence (Scratch, micro:bit, LEGO robotika, ML4Kids) připravuje děti pro život v digitálním světě plném proměn a nejistot. Klade důraz na kritické myšlení, snaží se vytvářet bezpečné, respektující a inkluzivní prostředí pro učení a hry.
Eva je spoluzakladatelkou iniciativy AI dětem a spojuje vše, co v AI dětem vzniká. Naplno se věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na umělou inteligenci. Spolu s kolegy vytváří vzdělávací materiály pro pedagogy i děti, ať už jde o metodiky Hello Ruby, interaktivní příběh William & Meriwether, online kurzy či příručky, aplikaci Tiny pro personalizované učení nebo právě vznikající AI kurikulum čítající téměř 50 metodik pro výuku AI na školách. K tématu umělé inteligence ji přivedl syn Oskar. Dříve se věnovala letteringu komiksů a digitalizaci ručně psaných fontů, tvorbě webů a tiskovin, focení, vývoji počítačových her a 3D tisku. Navrhovala a vyráběla šperky a vytvářela svítící objekty pod značkou designity.cz.
Jakub je studentem Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia se zaměřením na kybernetickou bezpečnost. Mimo školu se aktivně věnuje lektorování a prezentování, například na letní škole AI pořádané jeho školou nebo na panelové diskuzi Týden AI v Hradci Králové. Jeho hlavním zájmem je umělá inteligence, zejména její aplikace v oblasti kybernetiky a její využití v běžném životě.
Zakladatelka iniciativy Odpovědné občanství, která uvedla do výuky první digitální osobnost – DigiHavla. Propagátorka změny stylu výuky na českých školách „Přemýšlení místo biflování“. Spoluautorka Kompetenčního modelu pro odpovědné občanství a metodické podpory k jeho zavedení v českém vzdělávacím systému.
Radek je učitel informatiky, koordinátor a metodik ICT na základní škole. Rád objevuje japonskou kulturu, hraje na shakuhachi, trénuje Aikido a propadl lásce k čaji. S AI dětem připravuje AI kurikulum pro 2. stupeň.
Peter vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti od tří do 12 let, školí na letních školách a konferencích. Baví jej propojovat strojové učení pomocí Scratche s různými robotickými hračkami. Má rád matematiku, linux, opensource, běhání a basketbal.
David je studentem Smíchovské střední průmyslové školy se zájmem o moderní technologie a jejich využití ve vzdělávání. Aktivně se věnuje umělé inteligenci a jejím aplikacím v rámci školních projektů a workshopů.
Konference AI 4 Edu Praha je součástí vzdělávací programové linie AI 4 Edu v rámci celorepublikové akce Dny AI.
Nemůžete se zúčastnit konference v Praze? Nezoufejte! V rámci Dnů AI, které probíhají v termínu 14.–27. října 2024, se koná spousta akcí po celé České republice. Jejich seznam najdete na oficiálním webu Dnů AI.
IČ: 17914582
Datovka: 4czjq6u
Číslo účtu: 2002446742/2010
Poptáváte vzdělávací akci či spolupráci?
Ozvěte se Kláře na: klara@aidetem.cz
Další kontakty naleznete v sekci Lidé.