Iniciativa AI dětem

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Konference AI 4 Edu 2024
x/x/24 Brno

Chcete učit o umělé inteligenci, ale nevíte, kde začít? Hledáte inspiraci, jak pracovat s AI ve výuce? Přijďte na konferenci pro učitele základních a středních škol AI 4 Edu Brno, která proběhne v rámci 3. ročníku Dnů AI.

Proběhne: 21. 10. 2024, 8.30—16.30 hodin
Vstupenky: za cenu 890 Kč
Kde: V prostorách SAP LABS, Holandská 2/4, 639 00 Brno-střed
Pro koho: ro pedagogy všech stupňů (ZŠ, SŠ, VŠ), studenty učitelství a další zájemce působící ve vzdělávacím sektoru

Co vás čeká

Těšit se můžete na bohatý program. Po úvodní přednášce o metodikách AI Kurikula (kompletních výukových plánů do výuky různých předmětů) bude paralelně probíhat několik workshopů zaměřených na to, jak konkrétně využívat AI ve výuce různých předmětů.

Součástí ceny vstupného je drobné občerstvení a káva. Oběd si zajišťují účastníci sami. Je možné využít přilehlých restaurací na Brumlovce.

V průběhu konference se můžete zapojit do soutěže, a vyhrát tak školení do sborovny v délce 3 hodiny pro sebe a své kolegy. Vybírat můžete z našich školení dostupných na webu.

Délka konference je 8 hodin a je možné ji platit ze šablon. Přineste si s sebou vlastní chytré zařízení (telefon, notebook).

Úvodní část konference

Registrace na konkrétní workshopy proběhne v den konání konference, v přízemí budovy Microsoft na Pražské Brumlovce. U recepce se dejte doleva. Kapacita workshopů je omezená.

Úvodní slovo AI dětem, organizátorů Dnů AI & O2 Chytrá škola

Přednášející: Eva Nečasová

V AI dětem ve spolupráci s NPI pracujeme na Kurikulu umělé inteligence pro základní a střední školy. Jeho hlavními cíli je poskytnout srozumitelný návod, jak vzdělávat v oblasti AI nejen v informatice, ale také ve všech ostatních předmětech. V úvodní přednášce se dozvíte, jaká je jeho koncepce a jak ho využít u vás ve škole. 

1. kolo workshopů

10.30—11.30 (60 minut)
V tomto bloku si vyberete jeden z nabízených workshopů. Není nutné mít aprobaci v daném předmětu — v rámci workshopu se zamyslíte, jak dané aktivity využít i v jiných předmětech.

Pavel Hodál

Pavel Hodál

Interaktivní workshop, který vám ukáže, jak začlenit umělou inteligenci do výuky informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik z pohledu žáků těchto stupňů. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které můžete ihned použít ve své třídě. Workshop je navržen tak, aby vám poskytl praktické nástroje, které snadno zařadíte do svých hodin. Nemusíte být odborníky na umělou inteligenci – naše metodiky jsou vytvořeny tak, aby je mohl využít každý učitel s minimální přípravou.

Na závěr workshopu bude prostor pro vaše dotazy a diskuzi, během které se společně zamyslíme nad tím, jak nejlépe využít AI ve vzdělávání.

Návrh bez názvu (14)

Bára Karpíšková

Zjistěte, jak lze přirozeně zapojit umělou inteligenci do humanitních předmětů. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik AI Kurikula z pohledu žáků a získáte inspiraci pro vaše hodiny. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly dostupné pro každého učitele, a to i bez hlubších znalostí umělé inteligence. 

Workshop zakončíme prostorem pro otázky a společnou diskuzi, během níž prozkoumáme možnosti, jak umělou inteligenci co nejefektivněji využít v přírodovědné výuce.

Návrh bez názvu (15)

Eva Nečasová

Praktický workshop, který vás naučí, jak efektivně využít umělou inteligenci ve výuce mediální výchovy jako průřezového tématu. Společně si vyzkoušíme různé metody z dílny metodik AI Kurikula z pohledu vašich žáků a ukážeme si konkrétní příklady, které můžete okamžitě vyzkoušet ve třídě. Naše metodiky jsou navrženy tak, abyste je mohli využít bez nutnosti složité přípravy a bez předchozích zkušeností s umělou inteligencí. 

Na závěr workshopu vám nabídneme prostor pro dotazy a společnou diskuzi o tom, jak AI co nejlépe začlenit do výuky.

2. kolo workshopů

12.00—13.00 (60 minut)
Vyberete si jeden z nabízených workshopů, jiný než v minulém bloku (obsah je téměř totožný).
Není nutné mít aprobaci v daném předmětu — v rámci workshopu se zamyslíte, jak dané aktivity využít i v jiných předmětech.

Pavel Hodál

Pavel Hodál

Interaktivní workshop, který vám ukáže, jak začlenit umělou inteligenci do výuky informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik z pohledu žáků těchto stupňů. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které můžete ihned použít ve své třídě. Workshop je navržen tak, aby vám poskytl praktické nástroje, které snadno zařadíte do svých hodin. Nemusíte být odborníky na umělou inteligenci – naše metodiky jsou vytvořeny tak, aby je mohl využít každý učitel s minimální přípravou.

Na závěr workshopu bude prostor pro vaše dotazy a diskuzi, během které se společně zamyslíme nad tím, jak nejlépe využít AI ve vzdělávání.

Návrh bez názvu (14)

Bára Karpíšková

Zjistěte, jak lze přirozeně zapojit umělou inteligenci do humanitních předmětů. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik AI Kurikula z pohledu žáků a získáte inspiraci pro vaše hodiny. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly dostupné pro každého učitele, a to i bez hlubších znalostí umělé inteligence. 

Workshop zakončíme prostorem pro otázky a společnou diskuzi, během níž prozkoumáme možnosti, jak umělou inteligenci co nejefektivněji využít v přírodovědné výuce.

Návrh bez názvu (15)

Eva Nečasová

Praktický workshop, který vás naučí, jak efektivně využít umělou inteligenci ve výuce mediální výchovy jako průřezového tématu. Společně si vyzkoušíme různé metody z dílny metodik AI Kurikula z pohledu vašich žáků a ukážeme si konkrétní příklady, které můžete okamžitě vyzkoušet ve třídě. Naše metodiky jsou navrženy tak, abyste je mohli využít bez nutnosti složité přípravy a bez předchozích zkušeností s umělou inteligencí. 

Na závěr workshopu vám nabídneme prostor pro dotazy a společnou diskuzi o tom, jak AI co nejlépe začlenit do výuky.

3. kolo workshopů

14.15—15.00 (45 minut)
Vyberete si jeden z nabízených workshopů, jiný než v minulém bloku (obsah je téměř totožný).
Není nutné mít aprobaci v daném předmětu — v rámci workshopu se zamyslíte, jak dané aktivity využít i v jiných předmětech.

Pavel Hodál

Pavel Hodál

Interaktivní workshop, který vám ukáže, jak začlenit umělou inteligenci do výuky informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik z pohledu žáků těchto stupňů. Zaměříme se na konkrétní aktivity, které můžete ihned použít ve své třídě. Workshop je navržen tak, aby vám poskytl praktické nástroje, které snadno zařadíte do svých hodin. Nemusíte být odborníky na umělou inteligenci – naše metodiky jsou vytvořeny tak, aby je mohl využít každý učitel s minimální přípravou.

Na závěr workshopu bude prostor pro vaše dotazy a diskuzi, během které se společně zamyslíme nad tím, jak nejlépe využít AI ve vzdělávání.

Návrh bez názvu (14)

Bára Karpíšková

Zjistěte, jak lze přirozeně zapojit umělou inteligenci do humanitních předmětů. V praktické části si sami vyzkoušíte několik metodik AI Kurikula z pohledu žáků a získáte inspiraci pro vaše hodiny. Naše metodiky jsou navrženy tak, aby byly dostupné pro každého učitele, a to i bez hlubších znalostí umělé inteligence. 

Workshop zakončíme prostorem pro otázky a společnou diskuzi, během níž prozkoumáme možnosti, jak umělou inteligenci co nejefektivněji využít v přírodovědné výuce.

Návrh bez názvu (15)

Eva Nečasová

Praktický workshop, který vás naučí, jak efektivně využít umělou inteligenci ve výuce mediální výchovy jako průřezového tématu. Společně si vyzkoušíme různé metody z dílny metodik AI Kurikula z pohledu vašich žáků a ukážeme si konkrétní příklady, které můžete okamžitě vyzkoušet ve třídě. Naše metodiky jsou navrženy tak, abyste je mohli využít bez nutnosti složité přípravy a bez předchozích zkušeností s umělou inteligencí. 

Na závěr workshopu vám nabídneme prostor pro dotazy a společnou diskuzi o tom, jak AI co nejlépe začlenit do výuky.

Zakončení konference

Přidejte se k inspirativnímu setkání, kde budete moct sdílet své zkušenosti s AI ve výuce a vyslechnout si zkušenosti ostatních. Diskuze nabídne prostor pro výměnu názorů, strategií a postřehů mezi vzdělávacími profesionály. 

Reflektivní diskuze budou probíhat v několika místnostech zároveň. Pro tuto reflexi, prosím, zůstaňte v té místnosti, kde jste se účastnili 3. kola workshopu.

Společné zakončení konference, soutěž o ceny.

Chcete oživit své hodiny díky AI a hledáte cesty, jak na to? Přihlaste se na konferenci, kde kromě sdílení zkušeností s podobně smýšlejícími kolegy získáte hromadu praktických tipů a materiálů obratem využitelných ve výuce.

Děkujeme společnosti Microsoft za zajištění prostor konference.

npi_black

Děkujeme Národnímu pedagogickému institutu a Nadaci O2 za podporu.

Přednášející a lektoři

Pavel Hodál

Pavel je učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledá co učit a jak to učit. Má rád Indii, metodu CLIL, rád využívá technologie při výuce. Technologie vnímá jako prostředek k vyšším cílům a zastává názor, že by neměly být nasazovány samoúčelně. Učí informatiku a přírodopis na základní škole, má rád zeměpis a často přemýšlí, co je vlastně jeho obsahem. Pouhý seznam geografických faktů to určitě není. Je certifikovaným Google trenérem, Google technologie školí, učí a aktivně používá. 

Píše na web www.tybrdo.cz o tipech do výuky a také o Indii.

Návrh bez názvu (14)

Bára je lektorka a tvůrkyně vzdělávacích materiálů. Pracuje jako pedagog v SVČ Lužánky, manažerka vzdělávacích projektů a tvůrkyně vzdělávacích kurzů se zkušenostmi s výukou na ZŠ a projekty zaměřenými na děti ohrožené školním neúspěchem. V AI dětem se podílí na vývoji aplikace Tiny a vzniku AI kurikula, zejména na metodikách týkajících se výuky umělé inteligence na prvním stupni.

Návrh bez názvu (15)

Eva je spoluzakladatelkou iniciativy AI dětem a spojuje vše, co v AI dětem vzniká. Naplno se věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na umělou inteligenci. Spolu s kolegy vytváří vzdělávací materiály pro pedagogy i děti, ať už jde o metodiky Hello Ruby, interaktivní příběh William & Meriwether, online kurzy či příručky, aplikaci Tiny pro personalizované učení nebo právě vznikající AI kurikulum čítající téměř 50 metodik pro výuku AI na školách. K tématu umělé inteligence ji přivedl syn Oskar. Dříve se věnovala letteringu komiksů a digitalizaci ručně psaných fontů, tvorbě webů a tiskovin, focení, vývoji počítačových her a 3D tisku. Navrhovala a vyráběla šperky a vytvářela svítící objekty pod značkou designity.cz.

lektor-radovan-luptak

Rado absolvoval studium v oboru znalostního inženýrství/IT na ČVUT a studium pedagogiky. Jeho vášeň pro propojování technologie s oblastí vzdělávání, spolu se zkušenostmi s vývojem a řízením softwarových projektů, mu umožňuje vymýšlet inovace ve vzdělávacích metodách. Jako učitel a průvodce světem informatiky a umělé inteligence (Scratch, micro:bit, LEGO robotika, ML4Kids) připravuje děti pro život v digitálním světě plném proměn a nejistot. Klade důraz na kritické myšlení, snaží se vytvářet bezpečné, respektující a inkluzivní prostředí pro učení a hry. 

necasova-eva

Eva je spoluzakladatelkou iniciativy AI dětem a spojuje vše, co v AI dětem vzniká. Naplno se věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na umělou inteligenci. Spolu s kolegy vytváří vzdělávací materiály pro pedagogy i děti, ať už jde o metodiky Hello Ruby, interaktivní příběh William & Meriwether, online kurzy či příručky, aplikaci Tiny pro personalizované učení nebo právě vznikající AI kurikulum čítající téměř 50 metodik pro výuku AI na školách. K tématu umělé inteligence ji přivedl syn Oskar. Dříve se věnovala letteringu komiksů a digitalizaci ručně psaných fontů, tvorbě webů a tiskovin, focení, vývoji počítačových her a 3D tisku. Navrhovala a vyráběla šperky a vytvářela svítící objekty pod značkou designity.cz.

Pokorný Jakub

Jakub je studentem Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia se zaměřením na kybernetickou bezpečnost. Mimo školu se aktivně věnuje lektorování a prezentování, například na letní škole AI pořádané jeho školou nebo na panelové diskuzi Týden AI v Hradci Králové. Jeho hlavním zájmem je umělá inteligence, zejména její aplikace v oblasti kybernetiky a její využití v běžném životě.

reslova-alena

Zakladatelka iniciativy Odpovědné občanství, která uvedla do výuky první digitální osobnost – DigiHavla. Propagátorka změny stylu výuky na českých školách „Přemýšlení místo biflování“. Spoluautorka Kompetenčního modelu pro odpovědné občanství a metodické podpory k jeho zavedení v českém vzdělávacím systému.

AI-detem_lide__0004_spata-radek

Radek je učitel informatiky, koordinátor a metodik ICT na základní škole. Rád objevuje japonskou kulturu, hraje na shakuhachi, trénuje Aikido a propadl lásce k čaji. S AI dětem připravuje AI kurikulum pro 2. stupeň. 

zafka-petr

Peter vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti od tří do 12 let, školí na letních školách a konferencích. Baví jej propojovat strojové učení pomocí Scratche s různými robotickými hračkami. Má rád matematiku, linux, opensource, běhání a basketbal.

Ždimera David

David je studentem Smíchovské střední průmyslové školy se zájmem o moderní technologie a jejich využití ve vzdělávání. Aktivně se věnuje umělé inteligenci a jejím aplikacím v rámci školních projektů a workshopů.

Konference AI 4 Edu Praha je součástí vzdělávací programové linie AI 4 Edu v rámci celorepublikové akce Dny AI.

Nemůžete se zúčastnit konference v Praze? Nezoufejte! V rámci Dnů AI, které probíhají v termínu 14.–27. října 2024, se koná spousta akcí po celé České republice. Jejich seznam najdete na oficiálním webu Dnů AI.