Iniciativa AI dětem

Naši lektoři

Naši lektoři jsou profesionálové z praxe, učitelé s mnohaletými zkušenostmi ve vzdělávání a nadšenci do nových technologií a umělé inteligence.

AI-detem_lide__0008_adler-marek

Marek Adler je kvalifikovaným učitelem žáků od první třídy po maturitu (s aprobací pro výuku informatiky a zeměpisu) a ředitelem Základní školy Be Open v pražských Hostavicích. Jako lektor zaměřující se na využití ICT ve výuce a spolupráci pedagogických pracovníků spolupracuje nejen s neziskovou iniciativou AI dětem. Věnuje se také koučování a natáčí podcast Mozaika vzdělávání.

AI-detem_lide__0012_galova-jana

Ve světě vzdělávání jsem doma již řadu let. Jako manažerka projektů se věnuji koncepční činnosti, lektorování, kariérovému poradenství, a to jak na regionální úrovni, tak v mezinárodním měřítku. Moje práce mě vede k neustálému propojování poznatků z psychologie, pedagogiky, managementu, marketingu a poradenství. Mám radost z inspirace, kterou čerpám ze setkávání s rozmanitými týmy a skupinami lidí, a z možnosti hledat a vytvářet nové příležitosti pro spolupráci.
Můj přístup je pohodový a komunikativní, s důrazem na samostatnost a schopnost přizpůsobit se změnám. Věřím v sílu pozitivní psychologie a wellbeing, které chci dopřávat nejen sobě, ale i všem, se kterými přicházím do kontaktu.
V současné době se zaměřuji na průzkum možností, jak může umělá inteligence pozitivně ovlivnit vzdělávací sektor. Zajímá mě, jaké nové perspektivy může přinést a jak lze prostřednictvím zjednodušování rutinních pracovních úkolů podpořit wellbeing v širším kontextu. Jsem nadšená z možnosti být součástí společnosti AI dětem, kde mám možnost učit se od předních expertů v oboru, kde mohu uplatnit v praxi své zkušenosti a znalosti a přispět k rozvoji inovativních přístupů ve vzdělávání.

hodal-pavel

V běžném životě jsem učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledám co učit a jak to učit. Mám rád Indii, mám rád CLIL, rád využívám technologie při výuce. Myslím si ale, že technologie jsou pouhým prostředkem k vyšším cílům a neměly by být nasazovány samoúčelně.
Mimo to, že učím informatiku a přírodopis na základní škole, mám rád i zeměpis a často přemýšlím, co je vlastně jeho obsahem. Pouhý seznam geografických faktů to určitě není.
Jsem certifikovaný Google trenér a Google technologie školím, učím a aktivně používám.
Píšu na web www.tybrdo.cz o výuce a také o Indii.

_speakers_tomas-holubec

Učitel a zástupce ředitele na ZŠ Pod Žvahovem v Praze, učím češtinu a společenské vědy, jsem nadšený fanoušek AI (i když jsem se na začátku AI trochu bál).
Nástroje umělé inteligence využívám ve výuce i v přípravě na ni, v běžném životě pro zábavu a jako pomocníka při učení s vlastními dětmi. Lektorsky spolupracuji s AI dětem.

jedlickova-marketa

Geografka, lektorka a copywriterka. Tvoří obsah pro weby, newslettery i sociální sítě. Působením v technologické komunitě GUG.cz se podílí na vzdělávání Česka v digitálních dovednostech. Má radost, když inspiruje ostatní, usnadní lidem práci nebo ušetří čas.

AI-detem_lide__0002_karpiskova-bara

Lektorka a tvůrkyně vzdělávacích materiálů. Pedagog v SVČ Lužánky, manažerka vzdělávacích projektů a tvůrkyně vzdělávacích kurzů se zkušenostmi s výukou na ZŠ a projekty zaměřenými na děti ohrožené školním neúspěchem.

AI-detem_lide__0010_kasparova-katka

Matematik, ekonom, lektorka AI.
Jsem matematik, běžec, člověk, který miluje myšlení a poznávání nového. Baví mě jít ve věcech do hloubky a pochopení souvislostí. K důkladnému poznání jsou však potřeba otázky. A to mě u AI baví nejvíc, možnost ptát se. Využívat tento nástroj efektivně a mít mnohem snazší poznávání a širší kreativitu.
www.mathacademy.cz
www.instagram.com/ultrakatka_kasparova/
www.facebook.com/katerina.kasparova.beh
www.zijsvujsen.online

Jmenuji se Petr a následující řádky píše lidská inteligence, která se o tu umělou velmi zajímá. Osobně mě vystihuje: učitel informatiky na střední, fanoušek AI, IT Guru v NPI, webový vývojář, odborník na kyberbezpečnost.

AI-detem_lide__0013_kupka-jan

RNDr. Jan Kupka vystudoval učitelství fyziky a informatiky pro střední školy. Působil jako lektor ve společnostech Unicorn a Alza. V rámci Unicorn University působil jako odborný asistent a vyučující předmětu Úvod do objektově orientovaného programování. Většinu profesního života se ale věnuje vývoji softwaru. K tématu umělé inteligence se dostal ve společnosti Alza, kde vytvořil v rámci AI laboratoře několik prototypů na automatické zpracování řeči a videa. V roce 2023 obhájil rigorózní práci na téma Umělá inteligence a didaktika fyziky. Momentálně působí v Plzni jako technický ředitel ve společnosti Medicalc, která vyvíjí nemocniční informační systémy.

lukas-ondrej

Ondřej Lukáš je členem Centra umělé inteligence na Fakultě Elektrotechnické ČVUT, kde se kromě doktorského studia věnuje výzkumu v oblasti AI pro kybernetickou bezpečnost a vysvětlitelností umělé inteligence (XAI).V minulosti pracoval na open-source projektech pro využití strojového učení a teorie her pro detekci útoků v počítačových sítích. Více než 10 let se věnuje vedení letních táborů a dalších volnočasových aktivit pro děti.

lektor-radovan-luptak

Absolvoval studium v oboru znalostního inženýrství/IT na ČVUT a studium pedagogiky. Jeho vášeň pro propojování technologie s oblastí vzdělávání, spolu se zkušenostmi s vývojem a řízením softwarových projektů, mu umožňuje tvořit inovace ve vzdělávacích metodách. Jako učitel a průvodce světem informatiky a umělé inteligence (Scratch, micro:bit, LEGO robotika, ML4Kids) připravuje děti pro život v digitálním světě plném proměn a nejistot. Klade důraz na kritické myšlení, snaží se vytvářet bezpečné, respektující a inkluzivní prostředí pro učení a hry. Je lektorem spolku AI dětem.

AI-detem_lide__0007_mares-martin

Specializuji se na oblast školství – mám pracovní zkušenosti jako učitel informatiky na základní škole, IT administrátor a ICT koordinátor.
Současně se věnuji službám v oblasti vzdělávání, ICT a multimédií, kdy působím jako lektor vzdělávacích programů a digitálních dovedností.
V Kraji Vysočina poskytuji podporu a pomoc školám a školským zařízením jako krajský ICT metodik a jako člen krajského kabinetu Informatika a ICT v organizaci řízené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

necasova-eva

Eva se naplno věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na AI. Spolu s Jitkou Šimkovou založila neziskovou iniciativu AI dětem, jejímž hlavním cílem je vytvářet vzdělávací materiály pro pedagogy a děti. Spolu s Cyrilem Bromem také vytváří metodiky Hello Ruby pro školy. Má 12 letého syna. Dříve se věnovala letteringu komiksů a digitalizaci ručně psaných fontů, tvorbou webů a tiskovin, focením, vývojem počítačových her a 3D tisku. Navrhovala a vyráběla šperky a vytvářela svítící objekty pod značkou designity.cz.

spata-radek

Učitel informatiky, koordinátor a metodik ICT na ZŠ. Průzkumník japonské kultury (hráč na shakuhachi, trenér Aikido, čajomil).

_speakers_katerina-svidrnochova_

Mgr. Kateřina Švidrnochová je expertka v oblasti digitálních dovedností a vzdělávání s cílem pomoci jednotlivcům i týmům zlepšovat každodenní práci a spolupráci. Specializuje se na integraci moderních cloudových řešení a nových technologií s prvky, které podporují zdravou týmovou dynamiku. Od boomu aplikací umělé inteligence do života běžných smrtelníků na jaře 2022 se jí aktivně zabývá, je součástí komunity GUG.cz a iniciativy AI dětem. Na Masarykově univerzitě tutoruje první celouniverzitní předmět Umělá inteligence jako příležitost i hrozba.

tomanova-lucie

Jsem novinářka a publicistka na volné noze. Ráda dělám reportáže a rozhovory z oblasti vědy a nových společenských fenoménů. Věnuji se taky analýze propagandy a dezinformací a tématům souvisejícím s válkou v Ukrajině. Spolupracovala jsem s magazíny Reflex, Instinkt, Reportér atd. a s některými deníky (MF Dnes, Lidové noviny) a natočila reportáže pro pořady Na vlastní oči (Nova) a Reportéři ČT. O vědě a nových technologiích jsem psala pro Seznam Zprávy a web Metarial Times. S Vítem Olmerem jsme natočili dokumentární film o britském vědci Kevinovi Warwickovi Jak se stát kyborgem. Teď spolupracuji s Týdeníkem Forum (věda a reportáže z Ukrajiny) a Lidovými novinami (věda, zdraví), občas s americkým podcastem Radicalized a taky občas přednáším studentům na FVS UK. Ráda cestuju a chodím po horách i po kavárnách. Mám dvě vlastní děti a jedno dospělé nevlastní. Manžel učí taekwondo, takže jsem často v kontaktu s dětmi a mladými lidmi. Občas zkouším hrát počítačové hry 🙂

tykvova-eva

Podle občanského průkazu jsem Mgr. Eva Tykvová, avšak v životě zastávám mnoho různých rolí. Jsem maminka pěti chlapců, manželka skvělého muže, kamarádka do pohody i nepohody, dobrovolnice v dětském domově a v hospici, autorka/spoluautorka několika učebnic, lektorka němčiny, angličtiny a matematiky. V pátek večer mě můžete potkat na beachvolejbale, o víkendu v přírodě, v neděli v kostele.
Jsem nezdolná optimistka. Ať jsem kdekoliv, snažím se, aby život kolem mě probíhal co nejlépe. Ráda trávím čas s lidmi a mám ráda hovory, které jdou do hloubky. Neméně si ale užívám chvíle klidu, kdy mohu pracovat, přemýšlet a tvořit. Baví mě učit se nové věci a sdílet své znalosti a zkušenosti dál. Můj cíl je neustále se rozvíjet a přinášet pozitivní změny kolem sebe, ať už prostřednictvím vzdělávání, podpory druhých nebo prostřednictvím inspirativních setkání a dialogů.

Je mi 29 let a jsem vystudovaným inženýrem kybernetiky a robotiky. Již přes 6 let se aktivně věnuji lektorování a výuce dětí. Lektoruji převážně progtamování v Pythonu a Scratchi a také Minecraft Education Edition. Dále se také již více jak 5 let věnuji rozvoji digitálních a finančních znalostí u seniorů. Založil jsem na to i neziskovou organizaci Digitální Vnuk. O umělou inteligenci ze zajímám od jejího počátku. Aktivně ji používám jak v osobním, tak i pracovním životě. Rád zkouším a hledám nové využití a způsoby, jak ji zakomponovat do každodenního života.

ullrich-herbert

Studuji doktorát v umělé inteligenci na FEL ČVUT ﹣ mým tématem je strojové zpracování jazyka (NLP) a aplikuji ho v žurnalistice, třeba v projektu automatického fact-checkingu. Baví mě hraní si s moderními technologiemi (pro CreativeDock jsem tvořil ChatGPT bota pracujícího s bankovními daty) a práce s lidmi. Smysl vidím zejména ve sdílení vhledů do AI a jejích principů s dětmi. S AI Dětem jsem pilotoval Podivuhodnou robotí expedici a psal články Obecného úvodu do umělé inteligence pro dospělé.

zafka-petr

Vystudoval jsem aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učím fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vedu kroužky robotiky a programování pro děti od tří do 12 let, školím na různých letních školách a konferencích. Baví mne propojovat strojové učení pomocí Scratche s různými robotickými hračkami. Mám rád matematiku, linux, opensource, běhání a basketbal.