Kompletní plány vyučovacích bloků připravených ve struktuře E-U-R, díky nimž se žáci a žačky seznámí s možnostmi využití AI v různých všeobecně vzdělávacích předmětech 2. stupně ZŠ.
Pracovní a informační listy pomohou žákům, studentům (dětem) začít s efektivním (a etickým) využíváním ChatGPT. Zároveň stručně vysvětlí, co ChatGPT je a jaké jsou jeho silné a slabé stránky. Přípravná část pro pedagogy obsahuje soubor doporučení pro využívání ChatGPT v hodinách.
Ročníky: 6. až 9. ročníky ZŠ, SŠ
Obsah: Zdroje pro přípravu, lekce ve struktuře E-U-R, pracovní listy
Poslední aktualizace: 06 2023
Metodika využívá jednoduchou a neskutečně zábavnou online aplikaci Animated Drawings od Meta, která rozpohybuje kresby/malby/sošky... postav (jako třeba tuto).
Délka lekce: záleží na vašem pojetí
Ročníky: 3. až 9. ročníky ZŠ
Obsah: Zdroje pro přípravu, lekce ve struktuře E-U-R, pracovní listy
Poslední aktualizace: 05 2023
V online prostoru neustále vytváříme obrovské množství dat. Jaká datová stopa za námi zůstává? A co se s ní děje? Co jsou a jakou roli hrají doporučovací systémy na sociálních sítích? A proč je důležité tomu porozumět?
Délka lekce: 2×45 minut
Ročníky: 8. a 9. ročníky ZŠ a střední školy
Obsah: Zdroje pro přípravu, lekce ve struktuře E-U-R, pracovní list
Poslední aktualizace: 05 2023
Učební materiál, který je koncipován jako vodítko pro učitele/učitelky náboženství, kteří jej mohou použít coby zdroj informací a inspirace pro svou vlastní výuku. Nejedná se o odborné pojednání, ale vybízí k úvahám o Desateru v kontextu technologického vývoje, který je do velké míry zastoupen právě umělou inteligencí. Klade si za cíl zaplnit aktuální mezeru v oblasti výuky náboženství, která se nejnovějším trendům v oblasti technologií zatím prakticky zcela vyhýbá.
Jak využít efektivně ChatGPT ve výuce dějepisu, ukáže na tématu vzniku Evropské unie tato metodika. Žačky a žáci vygenerují text pomocí umělé inteligence. Prozkoumají historické prameny a zformulují otázky spojené s příčinami vzniku Evropské unie. Zhodnotí věrohodnost, přínosy a limity získaného textu
pro další využití.
Délka lekce: 45 minut
Ročníky: 8. a 9. ročníky ZŠ, SŠ
Obsah: Zdroje pro přípravu, lekce ve struktuře E-U-R, pracovní listy
Poslední aktualizace: 04 2023
Děti prozkoumají, kolik rostlin (a v jakém stavu) se ve škole nachází. K jejich rozpoznání využijí aplikaci Pl@ntNet. O rostlinách najdou informace a zhodnotí, zda-li je o rostliny správně postaráno.
Délka lekce: 45 minut
Ročníky: 5.—9. ročník ZŠ
Obsah: Zdroje pro přípravu, lekce ve struktuře E-U-R, pracovní listy
Poslední aktualizace: 10 2022